Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Nationale Voorleeslunch 2023 op vrijdag 6 oktober

De Bibliotheek Hardenberg organiseert in alle kernen van de gemeente Hardenberg een Voorleeslunch. Het Nationale Voorleeslunchverhaal wordt dit jaar geschreven door Ronald Giphart.

De Nationale Voorleeslunch is een initiatief van de Leescoalitie. Sinds 2013 werken bibliotheken, buurthuizen en zorginstellingen door het hele land samen om op Nationale Ouderendag een Voorleeslunch voor ouderen te organiseren. Op alle deelnemende locaties wordt daarbij het Nationale Voorleeslunchverhaal voorgelezen. Tijdens eerdere edities lazen onder anderen Nico Dijkshoorn, Ruben Nicolai, Eva Jinek, Gerard Joling, Willeke Alberti en Dieuwertje Blok voor.

Voorleeslunch

Het voorlezen van een mooi verhaal of gedicht geeft ontspanning en is vaak een aanleiding om met elkaar te praten of herinneringen op te halen. Door het organiseren van  een Nationale Voorleeslunch willen wij laten zien dat het voorlezen veel plezier verschaft aan mensen van alle leeftijden.

Ontvangst

Wij ontvangen je graag vanaf 11.00 uur onder het genot van een kopje koffie of thee. Daarna wordt er een speciaal geschreven verhaal voorgelezen. Rond 12.00 uur wordt je een lunch aangeboden.

Waar

• Balkbrug, MFC ‘T Trefpunt